Triumph Tiger Explorer en Tiger 1200 Forum

Arrow uitlaat

Offline Geert41963

  • **
  • 10
  • Go Your Own Way
Arrow uitlaat
« Gepost op: 08 februari 2019, 07:02:23 pm »
https://youtu.be/yqkCkEyz1f8

Zie link dit is ook bij mijn tiger 1200 het probleem kijk uw uitlaat na

Offline bruce

  • **
  • 27
  • Geslacht: Man
  • Een dag niet getoerd is een dag niet geleefd
Re: Arrow uitlaat
« Reactie #1 Gepost op: 08 februari 2019, 08:03:00 pm »
Zo, das niet echt goed. In de gaten houden is dus het devies.
Triumph Tiger 1200XCA
FJR 1300 2006
Fj1200 1991
Fj1200 1986
Fj1200 1993
XV535

Offline mate

  • ****
  • 335
  • Geslacht: Man
  • Go Your Own Way
Re: Arrow uitlaat
« Reactie #2 Gepost op: 09 februari 2019, 08:41:02 pm »
Ook als je geen Arrow hebt een puntje van aandacht!

Bij mijn heb ik het rubber stootblok aan de linkerkant ook al vervangen omdat hij afgescheurd was.

Offline Marcos

  • **
  • 84
  • Geslacht: Man
  • Tex Graphite 2013
Re: Arrow uitlaat
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2019, 05:58:55 pm »
op mijn Tex '13 is dat linker stootblokje zeker 1,5cm van de cardan.  Er tegen klappen is niet aan de orde.  Rechter stootblok vangt alles op blijkbaar.

Offline mate

  • ****
  • 335
  • Geslacht: Man
  • Go Your Own Way
Re: Arrow uitlaat
« Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2019, 10:57:54 pm »
op mijn Tex '13 is dat linker stootblokje zeker 1,5cm van de cardan.  Er tegen klappen is niet aan de orde.  Rechter stootblok vangt alles op blijkbaar.

Op het moment dat je door een kuil rijdt spreek je eerst de zg negatieve vering aan en zal hij er wel tegen aan komen. ( dat rubber stootblokje zit er natuurlijk niet voor niets...(^^) )

Offline bruce

  • **
  • 27
  • Geslacht: Man
  • Een dag niet getoerd is een dag niet geleefd
Re: Arrow uitlaat
« Reactie #5 Gepost op: 17 maart 2019, 05:07:46 pm »
Mijn 2018 XCa heeft het ook. Het inklappen van de middenbok schijnt de aanleiding te zijn. Deze slaat steeds tegen de rubber dop op de uitlaat waardoor deze naar achteren schuift. Dit zorgt er voor dat de dop uiteindelijk naast de aanslagplaat van de standaard schuift. Dit heeft weer tot gevolg dat aan de linkerkant de standaard tegen de cardan aankomt. Hier zit normaal ook een rubber dop op maar ik lees op internet dat die doppen nog al snel afbreken of eruit schieten met als gevolg dat het staal van de standaard tegen de cardan aankomt met alle gevolgen van dien. Iemand op het tiger.com forum laat zelfs een gaatje zien in zijn cardan als gevolg van het constante aanslaan van middenbok.

Mijn probleem wordt overigens prima opgelost door motorcentrum Eibergen en Triumph Nederland. Het service bulletin hierover schrijft dat de uitlaatbeugel die de uitlaat met de collectoren verbind op moment vast gezet dient te worden. Maar een woord van waarschuwing. Het blijkt, wederom op het tiger.com forum dat dit niet altijd werkt.
Triumph Tiger 1200XCA
FJR 1300 2006
Fj1200 1991
Fj1200 1986
Fj1200 1993
XV535