Triumph Tiger Explorer en Tiger 1200 Forum

Ook even voorstellen....

Offline Roel

• **
  • 4
  • Geslacht: Man
  • Go Your Own Way
Ook even voorstellen....
« Gepost op: 03 december 2018, 04:23:50 pm »
Hallo allemaal,

Ik ben Roel, woonachtig in het pittoreske Amersfoort en momenteel in het bezit van een Bmw 1200gsa. (en een Harley) en mijn vrouw rijd een Triumph street triple.

Ik zit erg met de gedachte te spelen om in het voorjaar mijn bmw in te ruilen voor een Explorer van 2016 of nieuwer.
Dit was ook de reden om mij op dit forum aan te melden, om het één en ander te weten te komen (zijn er meer rijders die deze switch hebben gemaakt, de eventuele kwaaltjes van de Triumph etc.)

Dus vanavond ga ik het forum eens even lekker doorspitten  8)

Groet Roel

Offline Tiger T.O.

• 277
  • If it ain't broke, don't fix it !
Re: Ook even voorstellen....
« Reactie #1 Gepost op: 03 december 2018, 06:09:34 pm »
Ha Roel,
Welkom op het forum.
Klinkt als een goed plan :-) belangrijk is wel dat je gewoon eens een proefritje maakt...
Heel toevallig zit Blom bij jou om de hoek en Roké is ook niet ver weg.
De meesten van ons waren meteen om...
Voor een maand aan leesvoer: https://www.tiger-explorer.com/index.php

Grts, Theo
De cursus omgaan met teleurstellingen kan helaas wederom niet doorgaan.   H.Finkers

Offline Roel

• **
  • 4
  • Go Your Own Way
« Reactie #2 Gepost op: 03 december 2018, 08:58:10 pm »
 ;D ;D dank je wel, kan ik even vooruit....
Blom is inderdaad bekent,  afgelopen weekend nog geweest om de triumph van mijn vrouw te brengen.
Ik ga zeker een keertje een goede proefrit maken  ;)

Offline TexXL

• **
  • 65
  • Drive safe, have fun
« Reactie #3 Gepost op: 17 december 2018, 07:57:42 pm »
Hoi Roel,

Welkom. Heb je al een proefrit gemaakt?
Ik ben ook overgestapt van een GS naar de Explorer en ben daar blij mee. Er rijden al zo veel GSen rond, maar vooral het blok is zo veel lekkerder om mee te rijden, vooral als je veel met duo en bagage rijdt.

Succes met de keuze.

Mark
Groetjes,

TexXL
(Mark Stoop)

Offline ronnyb

• **
  • 24
  • Go Your Own Way
« Reactie #4 Gepost op: 19 december 2018, 03:30:30 pm »
Hoi Roel,
ik heb de laatste 13j met een GS 1200 en daarvoor met R1100 ( voordien met allerhande soorten) dus pakweg een 20tal jaar met boxers en sinds dit jaar in bezit van tiger 1200 explorer 2015 . Ik moet toegeven dat het gevoel nog steeds niet 100% daar is , wil zeggen ....totaal ander gevoel van vooral wegligging en bochten . Ik ben overgeschakeld omdat ik de tiger reeds lang een mooie motor vind ... Mijn gevoel zegt nog steeds dat de GS nog meer als een fiets rijd dan de tiger , maar kga volharden want de 3 pitter heeft toch wel zijn charme !! Vooral een proefrit maken en niet tevreden zijn met een ritje van 2 uurtjes , laat het goed bezinken !!
gts Ronny

Offline Gert Hammenga

• **
  • 4
  • Go Your Own Way
« Reactie #5 Gepost op: 20 december 2018, 11:48:50 am »
Welkom Roel,

Ik ben hier ook net nieuw haha. en heb net een Tiger 1200 besteld. Kan haast niet wachten tot ik hem op kan halen.

Offline Roel

• **
  • 4
  • Go Your Own Way
« Reactie #6 Gepost op: 20 december 2018, 01:43:57 pm »
Dank jullie allen voor het warme welkom.....

Ik heb nog geen "uitgebreide"proefrit gemaakt op een Tiger, maar dat gaat in het voorjaar zeker gebeuren.
En bij Blom in Leusden doen ze niet moeilijk en mag je hem gewoon een hele dag mee hebben, dus in dat opzicht komt dat ook wel goed en kan ik hem uitgebreid testen (snelweg, binnendoor, offroad  8) )

Dat de 3 cilinder lekker rijd merk ik al bij de Street triple van mijn vrouw, alleen is dat een heel ander type motor natuurlijk, maar we gaan het allemaal zien in het voorjaar..... En ik heb een motor dus ik zit ook niet heel erg op de schopstoel  ;)

Eerst a.s Zaterdag kijken of de nieuwe Street triple 765cc iets voor mijn vrouw is, en dan kan ik ondertussen kwijlen bij de Tiger  ;D

Offline triumphdriver

• **
  • 3
  • Go Your Own Way
« Reactie #7 Gepost op: 23 december 2018, 11:03:57 pm »
Blom is inderdaad bekent,  afgelopen weekend nog geweest om de triumph van mijn vrouw te brengen.
Hallo allemaal,

Ik ben Roel, woonachtig in het pittoreske Amersfoort en momenteel in het bezit van een Bmw 1200gsa. (en een Harley) en mijn vrouw rijd een Triumph street triple.

Ik zit erg met de gedachte te spelen om in het voorjaar mijn bmw in te ruilen voor een Explorer van 2016 of nieuwer.
Dit was ook de reden om mij op dit forum aan te melden, om het één en ander te weten te komen (zijn er meer rijders die deze switch hebben gemaakt, de eventuele kwaaltjes van de Triumph etc.)

Groet Roel

Offline Roel

• **
  • 4
  • Go Your Own Way
« Reactie #8 Gepost op: 24 december 2018, 10:18:13 am »
Hallo allemaal,

Groet Roel

Volgens mij mis ik iets  ;) hahaha