indicatie "nog te verbranden"

• 5 Reacties
  • 1916 Gelezen

*

Offline DaDuck

• **
  • 22
  • Geslacht: Man
  • Enigewatmoet,iseenszijnmetdedingendiejedoet
indicatie "nog te verbranden"
« Gepost op: 26 juli 2018, 01:34:37 pm »
Voordat de peut op is... lijkt goed van streek te zijn.

Constateerd ik toen de anwb borden 22km naar Assen aangaven, de indicator nog 60km aangaf en uiteindelijk nog slecht 16km op de indicator stond bij het bereiken van de stadsgrens.
Nou ben ik niet goed in rekenen.. maar dit klopt gevoelsmatig al niet.

Dus voor het verlaten van Assen toch eerst maar even tanken bij het NS station.
Nog even bijna een telefoon gehuld in aannemersbusje (dat naar achteren kwam) wegkoppen.
En dat de tocht naar Joure inzetten.

Met de teller nog steeds bij de "nog te verbranden" stand, zag ik het aantal km's ophoog gaan. Zo rond de 335km begonnen en door geschoten naar de 360km.
De ODO en gewone dag teller lopen wel gelijk met de HPtjes.
Later tijdstip (als er al wat blokjes van de brandstof meter verdwenen zijn) nog eens kijken of het aantal km's nog te gaan (nog te verbranden stand dus), ook gelijk afneemt met het aantal passerende HPtjes.
In dat geval zou ik achteruit rijden.. 338 werd langzaam 342. Heb ik em wel goed gezet.. ja, pijltje naar het pompje staat er wel.

Vreemd.. heel vreemd.
Nu ben ik benieuwd wanneer en met welke snelheid deze km's te gaan weer gaan afnemen.

Nu wil ik wel vragen "hebben jullie dat ook geconstateerd", maar ik wil niet dat jullie de aandacht te lang op de teller is en te weinig op het verkeer.
Was wel even een dillema.... niet delen zodat jullie ook niet te lang gaan kijken.. of toch delen, zodat het kijken gauw gebeurd is als jullie er zelf achter komen. En natuurlijk ben ik toch wel benieuwd of enige van jullie dit al eens geconstateerd hebben.

Party peeps R u with me?

*

Offline HansH

• **
  • 37
  • Go Your Own Way
Re: indicatie "nog te verbranden"
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2018, 12:00:44 pm »
De resterende actieradius is een schatting die berekend wordt aan de hand van een aantal variabelen waaronder het verbruik op dat moment en je rijstijl. (Zie blz. 79 handleiding)

Als je dus eerst een stuk enorm aan het gas hangt en bijvoorbeeld mee doet met een aantal stoplicht sprintjes dan zal die aangegeven actieradius best wel lekker vlot teruglopen.
Ga je dan echter op een lange 80km weg rijden als “een oude sok” met een lekker windje in de rug dan gaat je verbruik enorm naar beneden en dat beinvloed dus ook gelijk in positieve zin je actieradius.

Wat me trouwens wel is opgevallen, is dat ik als het brandstoflampje gaat branden helemaal niets meer met de joystick kan totdat ik heb getankt.
Is dat alleen bij mij zo (2018 XRt), of hebben jullie daar ook last van?
Ik vind het namelijk knap waardeloos dat ik bijvoorbeeld de stand van het scherm en de vering pas weer kan veranderen nadat ik getankt heb.

*

Offline medio

• 257
  • Go Your Own Way
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2018, 10:31:18 pm »
Wat me trouwens wel is opgevallen, is dat ik als het brandstoflampje gaat branden helemaal niets meer met de joystick kan totdat ik heb getankt.
Is dat alleen bij mij zo (2018 XRt), of hebben jullie daar ook last van?
Ik vind het namelijk knap waardeloos dat ik bijvoorbeeld de stand van het scherm en de vering pas weer kan veranderen nadat ik getankt heb.
Ik durf het niet garanderen , maar denk dat je het misschien ook kan bevestigen(zoals bij andere meldingen) op de joystick drukken en dat je daarna weer kan scrollen(maar ben het niet zeker  :-\ )
give buzze

*

Offline mate

• 365
  • Go Your Own Way
« Reactie #3 Gepost op: 29 juli 2018, 09:19:20 pm »
Ik ben wel benieuwd hoeveel benzine jullie kunnen tanken als het brandstof lampje gaat branden?

Als bij mij het lampje gaat branden ( ik kan dan, volgens de computer, nog 60 km ), maximaal 14 liter tanken.

Dat zou betekenen dat er nog 6 liter inzit en dan zou hij dus 1 op 10 lopen....

Ik vind het af en toe best vervelend dat dit lampje zo vroeg al gaat branden..

*

Offline medio

• 257
  • Go Your Own Way
« Reactie #4 Gepost op: 08 augustus 2018, 10:41:23 pm »
Ik durf het niet garanderen , maar denk dat je het misschien ook kan bevestigen(zoals bij andere meldingen) op de joystick drukken en dat je daarna weer kan scrollen(maar ben het niet zeker  :-\ )
Ondertussen ben ik het wel zeker
give buzze

*

Offline HansH

• **
  • 37
  • Go Your Own Way
« Reactie #5 Gepost op: 09 augustus 2018, 11:35:46 am »
Ondertussen ben ik het wel zeker

Bedankt voor de terugkoppeling!
Ik heb het genoteerd in het lange termijn geheugen  ;) dus nu maar hopen dat dat nog goed werkt als het een keer gebeurt.....