Motorbeurs Utrecht op zijn retour?

• 4 Reacties
  • 981 Gelezen

*

Offline Johan

• 237
  • Geslacht: Man
  • Go Your Own Way
Motorbeurs Utrecht op zijn retour?
« Gepost op: 18 februari 2019, 11:53:55 am »
Dat de importeurs de motorbeurs in Utrecht links laten liggen is een trend die vorig jaar is ingezet en zich dit jaar verder manifesteert.
In de communicatie vooraf moest de 2019-editie, de 35-ste, de grootste ooit worden. In de pers wordt vandaag gesproken over wel 80.000 bezoekers. Maar wat zegt mij die 80.000 als ik de cijfers van de voorgaande edities niet weet. Die heb ik er daarom zelf maar even bij gezocht.
Er lijkt dan toch echt wel een trend te bespeuren. Als we 2016 als basisjaar nemen, dan zijn ligt het bezoekersaantal in 2019 zo'n 17% lager. Het trendlijntje voorspelt een bezoekersaantal van circa 70.000 in 2021.

Dan rijst natuurlijk de vraag: Is er nog toekomst voor de motorbeurs in Utrecht?
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2019, 12:26:43 pm door Johan »

*

Offline mate

• 365
  • Go Your Own Way
Re: Motorbeurs Utrecht op zijn retour?
« Reactie #1 Gepost op: 20 februari 2019, 10:59:36 pm »
Ik vond het ook zwaar tegenvallen. Hoog bazaar gehalte met ouwe meuk. Sfeertje is wel oké maar daar hoef ik niet speciaal voor naar Utrecht.

En als zelf Triumph niet meer op de beurs staat blijf ik volgend jaar maar thuis...

*

Offline Tiger T.O.

• 284
  • If it ain't broke, don't fix it !
« Reactie #2 Gepost op: 21 februari 2019, 12:06:19 pm »
Precies de reden waarom ik net als vorig jaar ook niet ben gegaan.
Bijna alle grote merken hebben nu hun eigen presentaties.
Helaas was die van Triumph in een duister achteraf zaaltje in Beeld & Geluid Hilversum een afknapper :-(
Een goed alternatief had Goedhart met zijn leuke gratis toegankelijke evenement met heel veel nieuwe modellen en lekkere hamburgers :-)
De cursus omgaan met teleurstellingen kan helaas wederom niet doorgaan.   H.Finkers

*

Offline mate

• 365
  • Go Your Own Way
« Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2019, 10:53:18 am »
Ja Goedhart is op zich al een minibeurs waar genoeg nieuws, en tweedehands, te bewonderen is. En een leuk gemoedelijk sfeertje...

*

Offline TexXL

• **
  • 69
  • Drive safe, have fun
« Reactie #4 Gepost op: 01 maart 2019, 02:01:01 pm »
Ik sluit me daarbij aan.
In vroeger tijden stond de beurs helemaal vol met motoren, nu bijna geen motorfiets gezien, wel veel kleding, helmen en gadgets in de opruiming. De afdeling met vakantiestands vind ik wel leuk.
Nog even op het buitenterrein gekeken, maar viel zwaar tegen.
Kortom, dit was de laatste keer.
Groetjes,

TexXL
(Mark Stoop)