Triumph Tiger Explorer en Tiger 1200 Forum

2017

Offline Gianni

• **
  • 66
  • Geslacht: Man
  • Go Your Own Way
2017
« Gepost op: 03 oktober 2016, 04:07:13 pm »
al iets vernomen wat voor 2017 te verwachten is

vermoed buiten wat nieuwe kleurtjes weinig maar intermot begint over enkele dagen ...

Offline lecram

• 283
  • Go Your Own Way
Re: 2017
« Reactie #1 Gepost op: 04 oktober 2016, 09:03:02 am »
quickshifter aub :-) Up en down ;-)
« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2016, 09:06:32 am door lecram »

Offline Gianni

• **
  • 66
  • Go Your Own Way
« Reactie #2 Gepost op: 05 oktober 2016, 04:44:28 pm »
das nu de optie waar ik bij de tiger absoluut geen behoefte heb, grotere benzinetank daarentegen ....die mis ik wel

schakelt vanzelf zonder koppeling, gebruik koppeling enkel om van stilstand te vertrekken zowel up als down zelden zo een sopele versnellingskast geweten

Offline mate

• 335
  • Go Your Own Way
« Reactie #3 Gepost op: 05 oktober 2016, 09:50:50 pm »
Inderdaad een zeldzaam lekkere bak!!!!

Van mij mag er wel iets af.........een kilootje of 30!!!!

Offline Renalt130

• 371
  • To see and be seen!!
« Reactie #4 Gepost op: 05 oktober 2016, 10:01:57 pm »
tank + 5 L
gewicht - 30 kg

Niks aan toe te voegen........

Salut Renalt130

Offline lecram

• 283
  • Go Your Own Way
« Reactie #5 Gepost op: 06 oktober 2016, 11:40:42 am »
das nu de optie waar ik bij de tiger absoluut geen behoefte heb, grotere benzinetank daarentegen ....die mis ik wel

schakelt vanzelf zonder koppeling, gebruik koppeling enkel om van stilstand te vertrekken zowel up als down zelden zo een sopele versnellingskast geweten

Inderdaad, onze tex heeft een soepele bak. Als ik opschakel zonder de koppeling te gebruiken, dan lukt het alleen als ik heel snel schakel of als ik al vooraf wat druk zet op de schakelpedaal voor het schakelen. Ben ik iets te traag dan worden er tandjes gepoetst. Ik draai op moment van schakelen mijn gashendel iets terug. Doe ik iets verkeerd? Het is bij mij nog geen automatisme en moet steeds erbij nadenken. Het gaat soms een hele tijd goed. Om tandjes poetsen te voorkomen, gebruik ik de koppeling altijd bij het terugschakelen.

Met een quickshifter gaat het schakelen zo snel, dat je nooit tanden aan het poetsen bent. Dat is mijn korte ervaring op de bmw s1000xr.

Is de schakelslag te verkorten?
« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2016, 02:41:15 pm door lecram »

Offline Gianni

• **
  • 66
  • Go Your Own Way
« Reactie #6 Gepost op: 06 oktober 2016, 05:13:50 pm »
heb automatisme zo te schakelen vroeger aangeleerd vanwege een enduro verleden

rijdend en tegelijk staan op stepies veel makkelijker schakelen zonder koppeling, heb je stuur met die hand goed vast en andere bedien je soepel gas.

ook quickshifters getest op bmw en op gs schakelde ik even vlot op men oude luchtgekoelde zonder quickshifter dan de waterkoker met quick, en neen ik hoor geen kraak of klik als ik schakel
duo achterop heeft vaak niet in de gaten dat ik op of terugschakel zonder koppeling
Terugschakelen heel klein dotje tussengas, opschakelen heel even gas lossen net genoeg dat geen kracht op tandwielen is

het soepele schakelen was een van de redenen van aankoop tiger

Offline lecram

• 283
  • Go Your Own Way
« Reactie #7 Gepost op: 06 oktober 2016, 07:37:51 pm »
Ik ga weer oefenen. Thx Gianni