Michelin Anakee 3 vs. Michelin Pilor Road 4 Trail (of toch nog Pirelli Scorpion)

• 22 Reacties
  • 9815 Gelezen

*

Offline lecram

• 283
  • Geslacht: Man
  • Go Your Own Way
Re: Michelin Anakee 3 vs. Michelin Pilor Road 4 Trail (of toch nog Pirelli Scorpion)
« Reactie #15 Gepost op: 01 juni 2016, 12:18:53 am »
Wat is cuppen ook alweer Guido? Het middengedeelte slijt snel weg?

*

Offline mate

• 365
  • Go Your Own Way
Re: Michelin Anakee 3 vs. Michelin Pilor Road 4 Trail (of toch nog Pirelli Scorpion)
« Reactie #16 Gepost op: 01 juni 2016, 08:20:52 am »
Het cuppende van banden ontstaat doordat de band ( en het profiel ) onder wrijvings spanning belast wordt. Bv hard afremmend insturen en hard uitacceleren.

Hierdoor komt er zoveel spanning in de band dat het profiel vervormd op de weg contact maakt, met als gevolg dat het profiel in ontspannen toestand ongelijk is. Men noemt dit ook wel zaagtand profiel.

Dit kan zo erg worden dat de band niet lekker meer rolt.

Ik zal vanavond wel even kijken of ik hier een foto van heb.

De PR3 voorband had hier last van en de PR4 ook.....

*

Offline lecram

• 283
  • Go Your Own Way
« Reactie #17 Gepost op: 01 juni 2016, 09:49:13 pm »
Ah ok. Ik snap wat je bedoeld. Daar heb ik abosoluut geen last van met mijn PR3's. Nu 8500 km gereden en nog niet halverwege kwa profiel. Kwestie van laten rollen en mede afremmen op de motor ;-)

*

Offline mate

• 365
  • Go Your Own Way
« Reactie #18 Gepost op: 02 juni 2016, 04:08:12 pm »
Inmiddels een paar meter met de scorpions gereden. Ondanks de maagdelijke staat een heerlijk neutrale band die een goed gevoel geeft....al vanaf de eerste meters!

Ben benieuwd als we echt gaan rijden

*

Offline mate

• 365
  • Go Your Own Way
« Reactie #19 Gepost op: 01 juli 2017, 07:09:54 pm »
inmiddels zijn we weer een jaartje verder en kan ik aanvullen dat de Pirelli Scorpion Trail II achter, bij mij, ook cupt....
Hierdoor ga ik nu de voorband en achterband tegelijk vervangen.....

....wel weer voor een zelfde set.

*

Offline mate

• 365
  • Go Your Own Way
« Reactie #20 Gepost op: 13 oktober 2019, 09:33:15 pm »
Weer even wat leven in dit topic blazen....

Rij alweer wat maanden met de Michelin Road 5. Heerlijk bandje! Op een droge weg doet hij het heerlijk....lekker neutraal en licht insturen en veel comfort.
Op een natte weg geeft hij ook veel vertrouwen en blijft hij lekker makkelijk sturen.

In vergelijking met de Scorpion trail II geeft hij mij meer vertrouwen doordat hij een soepeler karkas heeft en daardoor meer oneffenheden weg filtert. Hij lijkt ook sneller op temperatuur te komen. ( soms stap je op je motor en heb je het gevoel dat het jou dag niet is...dit gevoel komt vaak doordat je nog met koude banden rijdt en dit voelt gewoon niet fijn. Dit is bij de ene band meer merkbaar dan bij een andere band! Dit gevoel heb je met de Road 5 dus bijna niet. )

Over de slijtage kan ik nog niet veel zeggen, maar dat hangt toch voor een belangrijk deel van jou rijstijl af (^^).

*

Offline Snicker

• 161
  • Liever een slippertje dan een schuivertje....
« Reactie #21 Gepost op: 13 oktober 2019, 09:50:36 pm »
Hou je ons een beetje op de hoogte Guido.
Ik heb Pilot Road Trail 4 gereden met mijn vorige TEX en die achterband was met circa 5000 km echt helemaal op.
Voorband ging wel lekker lang mee.

Ben benieuwd hoe de Road 5 Trail zich houdt.
Groet'n

Wim aka snicker

*

Offline Hank

• 182
  • Beetje krom is Haastrecht
« Reactie #22 Gepost op: 27 maart 2020, 08:31:25 pm »
hoi,
ik was benieuwd of er nog nieuws is in bandenland.
over een tijdje moet ik weer een keuze maken, dus vandaar.

groetjes Hank
Motorrijders hebben het remmen beter in de vingers dan automobilisten.