ervaringen TEX 2016

• 75 Reacties
  • 16726 Gelezen

*

Offline pietexplorer

• **
  • 83
  • Geslacht: Man
  • Go Your Own Way
Re: ervaringen TEX 2016
« Reactie #15 Gepost op: 04 april 2016, 10:22:12 pm »
Het schakelen gaat na verloop van een aantal kilometers steeds beter en makkelijker. Ook kan de stand van het schakelpedaal het schakelen positief beïnvloeden. Dit merk je bijvoorbeeld ook als je nieuwe laarzen hebt. Bij mijn Tex schakelt het als het bekende mes door de boter.

*

Offline mate

• 365
  • Go Your Own Way
« Reactie #16 Gepost op: 04 april 2016, 10:30:59 pm »
Helaas kan ik niet anders zeggen dat hij schakelt als een mes door de boter!!!
Het enige wat die van mijn nog een beetje doet is happen van de koppeling bij wegrijden, met name met koude motor.....dit fenomeen verdwijnt wel steeds meer. Heeft kennelijk met inlopen te maken.
Had dit nog nooit meegemaakt maar schijnt meer voor te komen.

Ik blijf mij verbazen over de vele opties die er op zitten.....zo viel mij afgelopen weekend op dat de richting aanwijzer iedere keer na drie blinkies uit ging. Ik had heb op de automaat staan en heb hem toen maar even van de automaat gehaald.

Thuis las ik in het instructie boekje dat hij, als hij op automaat staat, bij aantikken drie keer blinkt en als je hem iets langer vast houdt hij langer blinkt( zoveel sec en een aantal meters..)

Ik ben benieuwd waar ik nog meer tegen aan loop.

*

Offline Snicker

• 162
  • Liever een slippertje dan een schuivertje....
« Reactie #17 Gepost op: 05 april 2016, 09:39:58 pm »
Ik ben benieuwd waar ik nog meer tegen aan loop.

Ik denk dat er wel zo'n boekje bij geleverd is waar dat allemaal in staat toch:)
Veel plezier met uitvogelen.

Groet'n
Wim
Groet'n

Wim aka snicker

*

Offline mate

• 365
  • Go Your Own Way
« Reactie #18 Gepost op: 06 april 2016, 10:14:18 pm »
Ja dat klopt.....ik had de digitale versie al uit, pfff...

*

Offline Gianni

• **
  • 66
  • Go Your Own Way
« Reactie #19 Gepost op: 15 april 2016, 10:20:38 am »
wat me opviel is dat ik op de tex na lange ritten wat last had van slapende handen nu geen idee of dat afhankelijk is van dit model of dit bij vorige ook zo was

Gisteren is pakketje van touratech geleverd
stuur staat nu 2cm hoger en tot nu toe ligt me dat veel beter

*

Offline mate

• 365
  • Go Your Own Way
« Reactie #20 Gepost op: 15 april 2016, 12:00:50 pm »
Gisteravond moest ik nog even 175 km op de klok zetten, vanmiddag krijgt hij zijn 800km beurt, en heb hiervoor een leuk rondje Noord-Holland gereden.  Ik had de hele dag al op een GS-lc gereden en ik moet zeggen dat de TEX veel meer comfort biedt!!! Mijn benen zitten iets minder gebogen en iets minder naar achteren, zeker op lange ritten ervaar ik dit als erg prettig. Verder is die elektrische ruit natuurlijk helemaal top...120km/h met kinnebak open, geen probleem!
En wat loopt dat blok toch lekker en schakelt die bak super!

Ik merk ook dat het TSAS bij hogere snelheden lekkerder functioneert. Ik had daar in het begin toch een beetje mijn twijfels over...

Het enige minpuntje is nog de onbalans in het voorwiel, bij 80 km/h zit er een behoorlijke slinger in het stuur!!!

*

Offline mate

• 365
  • Go Your Own Way
« Reactie #21 Gepost op: 15 april 2016, 09:35:12 pm »
Vanmiddag voor het 800 km beurtje even bij Triumph Bollenstreek langs geweest.

Bij controle bleek er toch een onbalans in het voorwiel te zitten.....Deze is er nu uit en dat geld ook voor het onbalans:-)))

Al met al was ik binnen een uur weer op weg. Toppie!!

*

Offline Peter

• **
  • 43
  • to boldly go...
« Reactie #22 Gepost op: 18 april 2016, 09:35:10 pm »
Voor het weekend mijn nieuwe TEX XCA opgehaald.
Hij stond al wat langer klaar maar door een storing in een van de CCU's voor de TSAS moest dat eerst hersteld worden.
Hulde voor Wim en Willem van Triumph Bollenstreek voor wie geen probleem te groot is !
Na een korte hapering van de CCU nu al bijna 200 km geen storing meer.

Na 4 jaar TEX te hebben gereden, merk ik direct dat hij veel lichter te besturen is zelfs zonder dat de motor loopt. Hij lijkt minder te wegen maar dat zal schijn zijn. Nu had ik bij mijn "oude" model al geen problemen met sturen, met de nieuwe gaat het echt nog makkelijker.
Ook wel leuk, zet het contact aan (zonder dat de motor loopt) en het licht is uit, duw hem zachtjes van zijn plek en je licht brandt. Als je in de ochtend vroeg vertrekt, merk je het goed !

En de ruit is inderdaad ideaal, nu maar hopen dat mijn duo dat straks ook vindt.

Ik zal binnenkort nog wat meer ervaringen posten.

groet, Peter

*

Offline mate

• 365
  • Go Your Own Way
« Reactie #23 Gepost op: 18 april 2016, 09:59:58 pm »
Wat is hij mooi Peter!!! Dat bedoel ik nou, dat van die verlichting had ik nog nergens gelezen......

*

Offline TVBird

• **
  • 6
  • Go Your Own Way
« Reactie #24 Gepost op: 19 april 2016, 11:06:16 am »
Goedendag, ook ik heb vorige week mijn nieuwe XCa bij Wim opgehaald. Ook groen :)
Mijn bevindingen tot nu toe ten opzichte van mijn oude Explorer:

Motor loopt veel makkelijker door de toeren
Ruit is fenomenaal, op mijn oude Tex had ik al een ruit-verhoger van Touratech maar deze ruit houdt je heerlijk uit de wind
Ik heb mij schakelpedaal een klein beetje "omhoog" gezet; deze stond erg laag. Dat was iets wat mij ook al opviel tijdens een proefrit op de XTx.
De motor duikt niet/heel weinig bij het remmen.. Dat was de eerste paar keer best wel even wennen.
De TSAS vering werkt geweldig, vooral eenmaal op snelheid. Ook ik heb het idee dat een en ander moet "inlopen", het voelt namelijk elke dag weer iets beter aan.
Ik rijd veel file met woon/werk verkeer en gebruik dan de gevaren knipperlichten. Deze zitten voor mij net te ver naar links. Als ik ze aanzet is het geen probleem (Dan ga je toch meestal van je gas af), als ik ze uit wil zetten (dan geef je vaak ook weer gas), dan kan ik er net niet bij. Bij de oude Tex kon je de gevaren-knipper lichten met de richting aanwijzer cancellen (ff snel naar links of rechts en uit-schakelen) Maar goed, je hoeft in ieder geval niet mee je kuip in te duiken om ze aan te zetten :)
Sturen gaat ook veel lichter, ik heb het idee dat de voorvork iets steiler staat maar waarschijnlijk kan ook een heleboel worden toegeschreven aan het TSAS.
En zelfs in onze vlakke Nederland heb ik de Hill-Hold al regelmatig gebruikt.
Tot slot; het geluid is heerlijk! Veel beter dan de oude standaard pijp.
Negatieve ervaringen? Ik mag nog niet voluit omdat hij moet worden ingereden. Daar zouden ze best wel eens iets aan mogen doen bij Triumph ;)

Ton

*

Offline mate

• 365
  • Go Your Own Way
« Reactie #25 Gepost op: 19 april 2016, 07:00:44 pm »
De frame geometrie is inderdaad aan gepast....de voorvork staat iets meer overeind met een kortere naloop. Hierdoor stuurt hij lichter in, zonder aan rechtuit stabiliteit in te leveren.

Het enige puntje wat bij mij nog aanwezig is, is dat de koppeling toch nog niet helemaal lekker aanpakt. Voor de 800 km beurt hapte hij bij een koude motor, en nu na de beurt lijkt het wel of hij alleen hapt bij een warme motor....

Al met al knap irritant......

*

Offline Tiger T.O.

• 285
  • If it ain't broke, don't fix it !
« Reactie #26 Gepost op: 20 april 2016, 11:39:43 pm »
Vandaag m'n ouwe trouwe '12 Tex ingeleverd.. snik
en de nieuwe bewonderd die net was binnengekomen :-)
Vrijdag kan ik hem ophalen en gaat het feest beginnen!
De cursus omgaan met teleurstellingen kan helaas wederom niet doorgaan.   H.Finkers

*

Offline lecram

• 283
  • Go Your Own Way
« Reactie #27 Gepost op: 21 april 2016, 12:38:49 am »
Gefeliciteerd met je nieuwe, Tiger T.O.

*

Offline mate

• 365
  • Go Your Own Way
« Reactie #28 Gepost op: 21 april 2016, 07:28:35 am »
Gefeliciteerd! Komend weekend wordt het koud en kan je meteen je zadelverwarming testen!!

*

Offline Tiger T.O.

• 285
  • If it ain't broke, don't fix it !
« Reactie #29 Gepost op: 22 april 2016, 11:39:26 pm »
Vandaag was het perfect, klein rondje IJsselmeer gedaan en alleen de handvatverwarming even aan gehad.
Nu 257 km op de teller en hij rijdt heerlijk. Moet nog even wennen aan het iets hogere zadel.
De vering is echt top en de remmen zonder meer geweldig!
De handvatten voelen gek dun aan zonder Grip Puppies dus die ga ik waarschijnlijk wel weer aanschaffen.
Ik had ook het cross schakelpedaaltje laten monteren maar ben daar achteraf niet zo blij mee, het schakelknopje is erg klein en ik moet echt mijn linkervoet steeds naar binnen draaien om te schakelen 8-(
« Laatst bewerkt op: 23 april 2016, 11:29:45 pm door Tiger T.O. »
De cursus omgaan met teleurstellingen kan helaas wederom niet doorgaan.   H.Finkers