Triumph Tiger Explorer en Tiger 1200 Forum

nieuwe Tex komt eraan !

Offline Johan

• 230
  • Geslacht: Man
  • Go Your Own Way
Re: nieuwe Tex komt eraan !
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2015, 04:07:48 pm »
De vermoedelijke wijzigingen staan mij op zichzelf wel aan. Het wordt er denk ik een betere en wellicht ook mooiere Explorer van.
Alles valt of staat waarschijnlijk met de prijs. Als die op hetzelfde niveau ligt als de huidige, dan wordt het een interessante opvolger voor mijn 2012 model.

Voor mij komen er in 2015 een paar leuke alternatieven in de vorm van de nieuwe Kawasaki Versys1000 en de Yamaha MT09 Tracer aan, die het prijstechnisch nu al beter doen.

Offline poco loco

• **
  • 34
  • Go Your Own Way
« Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2015, 11:00:34 am »
inderdaad heb op het salon ook de tracer eens bekeken en je krijgt toch wel een mooi pakket voor een zeer mooie prijs , de versys1000 vond ik iets minder ( is al beter dan vroeger maar toch kon ie mij niet bekoren) .Vond de nieuwe honda wel iets hebben maar zal afwachten worden hoe deze in productie komt !

http://www.tiger-explorer.com/images/triumph-explorer-2016.jpg

Offline poco loco

• **
  • 34
  • Go Your Own Way
« Reactie #3 Gepost op: 22 januari 2015, 11:28:19 am »
er is een nieuwe knop voor de cruise control

BTW : die kun je ook op bestellen voor op onze tex te plaatsen .  Op het engelse forum kun je vinden hoe het te vervangen ( alleen de knop kan vervangen worden maar je moet wel het volledige stuk kopen ! )

Offline poco loco

• **
  • 34
  • Go Your Own Way
« Reactie #4 Gepost op: 22 januari 2015, 12:07:10 pm »
ik zet de cruise in en dan pas ik de snelheid aan met de + / -  knop , heb er dus geen last van dat ie rechts staat of nog de kleinere knoppen zijn .  Blijft ook altijd aanstaan ( dealer zei dit , is niet nodig om uit te schakelen)  mss dat mijn grote handen ook helpen :D

Offline Tiger T.O.

• 277
  • If it ain't broke, don't fix it !
« Reactie #5 Gepost op: 22 januari 2015, 10:27:27 pm »
De cursus omgaan met teleurstellingen kan helaas wederom niet doorgaan.   H.Finkers

Offline Coen

• **
  • 61
  • Go Your Own Way
« Reactie #6 Gepost op: 23 januari 2015, 10:20:40 am »
Ik begrijp dat de nieuwe TEX ook met electronisch instelbare demping is te leveren. Ze moesten wel om een beetje met BMW te kunnen concureren. Ook verschillende ride modes zullen er wel op zitten, maar ook op dat gebied liep Triumph al een beetje achter.
Ik had al een vermoeden dat dit er aan zat te komen gezien de mooie aanbieding die ze afgelopen jaar op de TEX hadden. Dan kan je er donder op zeggen dat er een nieuwe updat van het model aan komt.

Offline poco loco

• **
  • 34
  • Go Your Own Way
« Reactie #7 Gepost op: 23 januari 2015, 11:23:59 am »
heb ESA gehad op de BMW en tja je speelt daar effe mee maar mis het niet op de Tex .  Verschillende rij modes tja vind ook niet dat de Tex dit nodig heeft :D maar snap wel dat ze mee moeten met het gadget gedoe . Zouden beter hun koffers aanpakken zoals de 800's nu !!!

Offline Tiger T.O.

• 277
« Reactie #8 Gepost op: 23 januari 2015, 07:17:41 pm »
Ik was vorige week bij een presentatie van de nieuwe Tiger 800's en de XCX was voorzien van een (zwarte) WP voorvork. Op de foto is de gelijkenis wel erg toevallig... :-)
De cursus omgaan met teleurstellingen kan helaas wederom niet doorgaan.   H.Finkers

Beans

« Reactie #9 Gepost op: 24 januari 2015, 08:22:17 am »
Iemand de remklauwen vooraan gezien...

Dat is ook weer een hele verbetering volgens mij
(Niet dat ik nu te klagen heb)

Offline Coen

• **
  • 61
  • Go Your Own Way
« Reactie #10 Gepost op: 24 januari 2015, 10:20:33 am »
Allemaal leuke verbeteringen hoor, maar ik wordt blijer van 20 kg minder gewicht. Ben trouwens van plan om mijn TEX de komende jaren lekker te blijven rijden. Het is gewoon een heerlijke reismotor!

Offline Tiger T.O.

• 277
« Reactie #11 Gepost op: 15 oktober 2015, 04:31:21 pm »
Vandaag gevonden: :-)

http://www.visordown.com/motorcycle-news-new-bikes/2016-tiger-explorers-spied/28294.html

Let op het echte Triumph badge op de tank !

Offline Geert41963

• **
  • 10
  • Go Your Own Way

Offline Geert41963

• **
  • 10
  • Go Your Own Way

Offline Coen

• **
  • 61
  • Go Your Own Way
« Reactie #14 Gepost op: 05 november 2015, 10:30:10 pm »
Wat een ontzettend lelijke koffferbevestiging. Geef mij maar het oude systeem!