Triumph Tiger Explorer en Tiger 1200 Forum

Cruise-controle

Offline PVNTTex

• **
  • 83
  • Geslacht: Man
  • Go Your Own Way
Re: Cruise-controle
« Reactie #30 Gepost op: 11 april 2014, 09:40:07 am »
Nieuwe defect ? Niks van aantrekken hoor...Ben ervan overtuigd dat mijne Explorer een redelijk alleenstaand geval is...Bestaat het dan toch ? Een maandagprodukt ?
Ben heel zeker dat algemeen genomen den explorer een goed produkt is + tot hiertoe heeft men al mijn probleempjes korrekt in garantie opgelost..
Dealer heeft me ondertussen laten weten dat nu ook de Starter switch vervangen moest worden...Hij houdt hem nog even bij om ook bij koude start te kunnen testen...
Wat hij niet 100% beseft is dat ik mijn motor eigenlijk exclusief gebruik voor woon/werk verkeer DUS dat moet een motor zijn waarop je 100% kan vertrouwen..
hehe...Ben benieuwd. Heb hem via mail gevraagd hoeveel hij nog geeft voor een Explorer van 3 maanden oud ; 4000 km en ingereden door een rustige woon /werk motard...Zal me benieuwen..Als de overnameprijs me bevalt, bestel ik gewoon.......Ja ja.. Nen nieuwe explorer..

Cheers
PVNTTex

« Laatst bewerkt op: 11 april 2014, 09:50:10 am door PVNTTex »

Offline Skywriter

• **
  • 76
  • Geluk is een richting, geen punt.
« Reactie #31 Gepost op: 11 april 2014, 09:51:06 pm »
Ja! De cruise control doet het en probleemloos. Ik kwam erachter dat de remlichtschakelaar net bleef hangen nadat ik het rempedaal had versteld. Echt stom dat ik het niet had bemerkt. Maar lekker dat het werkt. Hier ga ik plezier van hebben op lange ritten.
It is better to burn out than to fade away.

Offline PVNTTex

• **
  • 83
  • Go Your Own Way
« Reactie #32 Gepost op: 14 april 2014, 07:42:09 am »
Hey Skywriter -

Blij dat je het zo eenvoudig kon oplossen - Jawel onzen Tex is uitermate gevoelig aan allerhande parameters die met elkaar afgestemd dienen te zijn....
Dealer heeft me ondertussen gecontacteerd : Explorer werd laatste vrijdag keurig bij mij thuis afgeleverd MET garantie herstelling uitgevoerd.
Wat blijkt nu ?

Niet de Starterswitch MAAR de Startrelais moest vervangen worden - Deze was defect...

No worries : Ik zeg het graag the Kawasaki way : Let the good times role......

PVNTTex

Offline Skywriter

• **
  • 76
  • Geluk is een richting, geen punt.
« Reactie #33 Gepost op: 14 april 2014, 10:42:25 pm »
Maar het goede nieuws is, je kan weer rijden.
Ik begin te begrijpen wat jullie bedoelen met cruise control in je hoofd, want het voelt vreemd je gas los te laten en ze remt niet af. Mag dan wel cc op mijn auto hebben, maar je bent zo gewend voortdurend te regelen met je gas op je motor.
It is better to burn out than to fade away.

Offline RobinR

• **
  • 40
« Reactie #34 Gepost op: 25 april 2015, 09:43:49 am »
Ik ben een liefhebben van de Cruise Control. Op men auto kan ik eigenlijk niet meer zonder.

De eerste keer op de Explorer was het toch even wennen. Vooral voor autostrade is het echt wel gemakkelijk. Alleen staat de bediening niet echt 100% goed voor mij. Daarom schakel ik hem in met links.