Remrevisiekit TEX?

• 6 Reacties
  • 1832 Gelezen

*

Offline weetz

• **
  • 7
  • Go Your Own Way
Remrevisiekit TEX?
« Gepost op: 20 november 2021, 09:48:26 pm »
Hi

Ik moet mijn voorremmen reviseren.
Remrevisiekit is normaal niet duur (voor de dubbele voorrem heb ik  twee setjes nodig).
Maar Triumph dealer zegt 1x setje kost 170,- (wtf!), dus dat zou 340,- zijn, excl. montage.
Als het orgineel de eneige optie is, dan is het zo (dan zal ik Triumph betalen).

Heeft iemand ervaring met aftermarket alternatieven?
Adresjes? Webshops? Ideeen?

*

Offline [mvdh]

• **
  • 8
  • Geslacht: Man
Re: Remrevisiekit TEX?
« Reactie #1 Gepost op: 21 november 2021, 08:13:45 pm »

*

Offline weetz

• **
  • 7
  • Go Your Own Way
« Reactie #2 Gepost op: 21 november 2021, 09:29:14 pm »
heb je al op https://www.tiger-explorer.nl/index.php/topic,702.0.html gekeken?

Dank voor verwijzing, maar die thread gaat vooral/alleen over remblokken.
Met rem-revisie set bedoel ik de rubbers/seals, plunjers en andere vervangingsonderdelen van de remklauw.
(in een remklauw zit achter de remblokjes een of twee dikke ronde bussen/plunjers/zuigers, die door de remoliedruk naar buiten worden gestuwd en zo tegen de remblokken duwen, die dan weer tegen de remschijf geperst worden. Die plujers zitten zelf weer vast in een rubberen ring/seal. Die seals wroden door de tijd en vuil steeds slechter. Dat maakt dat de zuiger/plunjer slechter gaat bewegen en dus niet alle oliedruk kan gebruiken om die remblokken op die remschijf te persen.)
Zo'n revisie setje stelt echt niks voor (2-3 rubberen ringen, een koperen ringetje en misschien een nieuwe remleidingboutje met een holle aansluiting (voor de remolie). Bij de duurdere sets zit er een nieuwe (RVS?) plunjer/zuiger bij (da's wel duur).
Maar waarom Triumph NL nu 170,- per set per remklauw vraagt, snap ik niet.
Een setje kost normaal 20 -30-40 euro?

Anyway, als iemand een goede remklauw-revisieset weet, dan hoor ik het graag.

*

Offline RvE

• **
  • 38
« Reactie #3 Gepost op: 22 november 2021, 08:52:05 am »
Op de site van Fowlersparts ( originele Triump onderdelen) is te zien dat je ook alleen de ringen kunt kopen zonder de plunjers. Dan kost het ongeveer 76 euro per kant. Zie nummer 6 in onderstaande link. Het betreft onderdeelnummer T2020574. Dit is voor een Gen 1. Inderdaad allemaal erg prijzig en wat opvalt is dat het voor een Gen 2 behoorlijk goedkoper is.

https://nl.fowlersparts.co.uk/parts/5596602/tiger-1200-explorer-xc-to-vin-740276/front-brake-caliper-discs

Als je op de rug van een Ti(j)ger rijdt, is afstappen het gevaarlijkste wat je kunt doen.

*

Offline RvE

• **
  • 38
« Reactie #4 Gepost op: 22 november 2021, 12:47:32 pm »
Als je op de rug van een Ti(j)ger rijdt, is afstappen het gevaarlijkste wat je kunt doen.

*

Offline weetz

• **
  • 7
  • Go Your Own Way
« Reactie #6 Gepost op: 23 november 2021, 10:48:13 pm »
Ok!

dat lijkt op wat ik zoek, dus ik ga maar naar BrabantMotors!

kijk..... toch weer geholpen door jullie mede-TEXxers, thanks!