is er nog nieuw uit bandenland.

• 7 Reacties
  • 3537 Gelezen

*

Offline Hank

• 188
  • Geslacht: Man
  • Beetje krom is Haastrecht
« Gepost op: 02 december 2020, 08:00:47 pm »
Hallo,

het is de laatste tijd er rustig in het banden topic.
zijn er nog nieuwe ervaringen op het gebied van banden?
ik moet eigenlijk een keuze maken.
nu zijn er geen echt slechte banden meer, denk ik.
maar wat ervaringen van andere kan nooit geen kwaad.
zat zelf te denken aan de Anakees of Pirelli's.

groetjes Hank
Motorrijders hebben het remmen beter in de vingers dan automobilisten.

*

Offline TexXL

• **
  • 74
  • Drive safe, have fun
Re: is er nog nieuw uit bandenland.
« Reactie #1 Gepost op: 03 december 2020, 04:51:19 pm »
Hoi Hank,

Echt nieuws is er volgens mij niet, maar ik ben heel tevreden met de Dunlop Trailmax Meridian. Ze geven ruimschoots grip, in de regen, op slechte wegen zoals in de Ardennen, maar ook op circuit en geven mij daardoor veel vertrouwen. Ze slijten ook heel mooi gelijkmatig af.
Ik koop ze op internet (ca. €250) en laat ze bezorgen bij de zaak in de buurt waar ze eronder gezet worden.

Ik heb veel merken geprobeerd, maar deze vind ik de beste.

Succes.
Groetjes,

TexXL
(Mark Stoop)

*

Offline Johan

• 245
  • Go Your Own Way
« Reactie #2 Gepost op: 03 december 2020, 04:55:04 pm »
Ik rijd al jaren met de Dunlop RoadSmart. Daar ben ik een keer op terecht gekomen na een tip van de dealer en ben sindsdien blijven hangen.
Ze voldoen mij goed. Omdat ik toch de grenzen van een band niet opzoek, selecteer ik vooral op levensduur. En dat doen deze Dunlops goed.

*

Offline HansH

• **
  • 51
  • Go Your Own Way
« Reactie #3 Gepost op: 03 december 2020, 08:57:05 pm »
Mijn Bridgestone A41 set is na bijna 11.000km zo kalmpjes aan ook aan vervanging toe.
Ze kunnen nog wel even mee, maar ik voel er toch wel voor om een nieuw seizoen met een nieuwe set te starten....

MAAR, ondanks dat de A41's me prima bevallen ben ik nu toch aan het kijken naar de Conti Trail Attack 3 want die kwamen namelijk overall als beste uit een uitgebreide test in Motoplus (nr 14 uit 2019).
(Ik heb een screenshot van de einduitslag gemaakt en die heb ik als bijlage bijgevoegd.)

Een vraag(je) trouwens: De banden waar jullie mee rijden hebben die snelheidsindex V of W?
Toen ik bij mijn "bandenman" om een prijs vroeg voor een set met indicatie V kreeg ik te horen dat hij die eigenlijk "te licht" vond voor de Explorer en dat hij me in plaats daarvan de W versie adviseert.
Ik heb hem toen een bladzijde uit het officiële Triumph banden boekje gestuurd waarin duidelijk de V serie voorgeschreven staat maar hij bleef toch bij zijn W aanbeveling.

*

Offline Hank

• 188
  • Beetje krom is Haastrecht
« Reactie #4 Gepost op: 03 december 2020, 09:30:56 pm »
hoi,

vandaag een setje Michelin Anakee Adventure besteld.
dit merk heb ik nog niet gehad en wilde ik ook een keer proberen.
Wil volgend jaar (en nu maar hopen dat, dat door kan gaan ivm Covid) naar Schotland of Noorwegen,
en dan lijkt mij deze band daar goed geschikt voor.
niet dat die andere banden dat niet kunnen, het blijft een keuze.
en pas achteraf weet je of dat een goede keuze was.

groetjes Hank
Motorrijders hebben het remmen beter in de vingers dan automobilisten.

*

Offline koen75

• **
  • 4
  • sarcasm on 2 wheels
« Reactie #5 Gepost op: 05 maart 2022, 09:48:06 pm »
hey,

ik heb nu een set Michelin Road 5 opliggen op mijn Tex van 2015 en die sturen ook heel lekker. en slijten heel gelijkmatig.
ga nu aan een tex van 2019 beginnen, welke banden ligger daar af fabriek op? Zijn wel de dikkere banden 120 en 170 breedte dan. Van een testrit lang geleden weet ik nog dat deze toch ook vlot stuurden.

Koen75 België

*

Offline RvE

• **
  • 38
« Reactie #6 Gepost op: 07 maart 2022, 08:47:15 am »
Ik denk dat daar af fabriek ook de Metzeler Tourance next op liggen. Prima band, maakt een beetje geluid en mijn ervaring is dat ze prima grip hebben ook bij nat weer, alleen niet bij nat weer op witte strepen. Bij nat weer op witte strepen doet Michelin het beduidend beter.
Als je weer voor Michelin wilt gaan kun je in die maat de Road 5 Trial kiezen, maar ze maken nu ook de road 6 in die maten.
Ik rij nu op de Road 5 Trial en ben daar heel tevreden over. De volgende worden voor mij de Road 6.
Als je op de rug van een Ti(j)ger rijdt, is afstappen het gevaarlijkste wat je kunt doen.

*

Offline [mvdh]

• **
  • 8
« Reactie #7 Gepost op: 07 mei 2022, 10:00:37 am »
rijd nu 7.000km op Metzeler Tourances en de voorband mag binnenkort vervangen worden ?!?!
De achterband daarentegen kan nog wel een tijdje mee!! meestal is het andersom....

Omdat ik toch bijna nooit offroad rijd stap ik over op Bridgestone BT