Triumph Tiger Explorer en Tiger 1200 Forum

Welke GPS

Offline medio

• 256
  • Geslacht: Man
  • Go Your Own Way
Welke GPS
« Gepost op: 23 augustus 2019, 11:29:38 pm »
Hallo
Ik gebruik al vrij lang de zumo 550 ,waarschijnlijk de eerste versie.
Ben aan het overwegen om eventueel eens een recentere(vlugger werkende) versie aan te schaffen.
Welke gps gebruiken jullie en waarom tom-tom of garmin.
Wat ik belangrijk vind is vlot omgaan met inladen gpx-routes ,aangeven flitslocaties und trajectcontroles.Hij moet ook te bevestigen zijn in de auto (voor het geval).
Versie die een vlotte-mooie-praktische bevestiging heeft voor de tiger 1200-versie.

Hints en tips welkom
give buzze

Offline pietexplorer

• **
  • 83
  • Go Your Own Way
Re: Welke GPS
« Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2019, 12:08:25 pm »
Ik heb zelf ook een 550 gehad en na lang wikken en wegen een TomTom aangeschaft. Op zich zelf zit er niet zo veel verschil tussen de 2 merken tenzij je muziek wilt beluisteren. Hierin ondersteunt Garmin beter. Het grote voordeel van de Tom tom is dat je bij het rijden van een track (dus geen route) bij bijv. een wegafsluiting uiteindelijk veel beter weer naar de goede route geleid wordt dan bij een Garmin. Bij een Garmin gaat dit minder. Ook het rijden van een kronkelroute werkt op een TT vele malen beter dan bij een Garmin. Beter wil zeggen, leukere wegen. Verder heb je bij het rijden van een route een balk waarin je kan zien hoever de volgende benzinepomp op de route is en staan de flitsers aangegeven. Ook worden doorgegeven mobiele flitsers getoond die je na het passeren ook zelf kan afmelden.

Ik zou eens op de site van Mr GPS wat filmpjes bekijken waarin hij het een en ander uitlegt. Kan je zelf beslissen waar je voorkeur ligt. Ik zou als ik jouw was gaan voor de TT550. Deze heeft een stuk snellere processor als de vorige modellen.
Bij een TT heb je ook auto accessoires. Ik had een actie waarbij dit er bij zat en gebruik hem dus ook op vakanties in een huurauto.

Succes met je keuze.

Piet

Offline Marcos

• 100
  • Tex Graphite 2013
« Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2019, 09:10:46 am »
helemaal mee eens.
Mr GPS is trouwens een goed adres qua service achteraf.

Offline medio

• 256
  • Go Your Own Way
« Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2019, 08:04:10 pm »
Oké dus momenteel 2 - 0 voor tom-tom...geen garmin voorstanders omwille van...?
Hoe is jullie tom tom bevestigd (waar)?

grts
give buzze

Offline Hank

• 178
  • Beetje krom is Haastrecht
« Reactie #5 Gepost op: 16 september 2019, 07:55:30 pm »
Hallo,

de discussie tussen Tomtom en Garmin welke nu de beste zij n is al heel oud.
Ik gebruik zelf de Garmin zumo 590 en ben daar tevreden over.
heb zelf nog nooit gewerkt met TT op de motor, wel in de auto.
ik maak mijn routes in Basecamp en ben daar tevreden over.
ook de routes die ik wel eens krijg van andere, bv horizonreizen werken goed in de garmin.
de kronkelroutes gebruik ik niet veel. dat hangt er sterk ervan af waar je bent.
met het terug keren op een route na wat omrijden(weg werkzaamheden) heb ik geen moete.
als je van iemand een route krijgt maak ik er altijd eerst een spoor van.
dat spoor laat je altijd op je scherm zien, zodat je altijd weet waar de route loopt.

ieder zijn eigen keus.
het is belangrijk dat je weet wat je gps toestel kan en dat je weet hoe die werkt.

groetjes Hank
Motorrijders hebben het remmen beter in de vingers dan automobilisten.

Offline Paultje

• **
  • 3
  • Go Your Own Way
    • Bikerdreams
« Reactie #6 Gepost op: 07 december 2019, 07:21:50 pm »
Hoi
Ik heb een half jaar geleden een TT 550 gekocht en ik ben helemaal verkocht.
Het werkt heerlijk met de tom tom my drive website en door de TT kom ik op verrassende wegen terecht ( zelfs in mijn vertrouwde omgeving ontdek ik nieuwe wegen :-)
Hij heeft me nog nooit met aanwijzingen in de steek gelaten
Ik heb geen vergelijk met de Zumo , daar heb ik nooit mee gereden

Gr Paul