Triumph Tiger Explorer en Tiger 1200 Forum

Kennismaken

Offline Hans22

• **
  • 5
  • Go Your Own Way
Kennismaken
« Gepost op: 10 juli 2019, 09:22:38 am »
Hallo allen,

Na jarenlang op de Beamer te hebben getoerd is het nu tijd voor de Explorer 1200 (2013)
Gister binnengekregen. Helaas nog niet rijklaar, gekocht met voorschade, dus eerst nog even lekker sleutelen.
Daarna nog even een grote beurt bij de dealer en kan de beamer verkocht.
Ik heb al gezien dat er een hoop leuke onderwerpen op het forum staan. Misschien kan ik ook een bijdrage leveren.

P.S. als iemand nog een koplamp te koop heeft of weet dan ben ik errrrrrg geïnteresseerd.

Hartelijke groet,
Hans

Offline Snicker

• 158
  • Geslacht: Man
  • Liever een slippertje dan een schuivertje....
Re: Kennismaken
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2019, 10:29:59 pm »
Welkom Hans en succes met de verbouwing....
Groet'n

Wim aka snicker

Offline Marcos

• 100
  • Tex Graphite 2013
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2019, 06:10:55 pm »
Welkom op het forum!
Bij de eerste generatie ('12-'15) werd bij de meeste de cilinderkop vervangen onder goodwill van Triumph en de dealer.  Te veel speling in de klepgeleiders met te veel lawaai als gevolg.  Was geen terugroepactie, maar Triumph erkende het probleem.
Misschien eens navragen bij de verkoper of dit gebeurd is.  Er was ook een terugroepactie voor de bout van de zijstandaard.

Hier kan je dit eens nagaan:

https://www.triumphmotorcycles.nl/safety-recall-search

Offline Hans22

• **
  • 5
  • Go Your Own Way
« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2019, 11:12:48 am »
Hoi Marcos, nog bedankt voor je bericht. Ondertussen al de nodige km achter de rug zonder te veel lawaai.
Er is idd geen terugroepactie.Wel besproken met de dealer (niet daar gekocht overigens). deze kon al snel aan de pakking zien dat er geen revisie is uitgevoerd. Hij vind de motor ook erg goed klinken, dus voorlopig nog even door :)

Offline Marcos

• 100
  • Tex Graphite 2013
« Reactie #4 Gepost op: 31 oktober 2019, 10:54:38 am »
Goed nieuws dus.
Nu maar lekker genieten van je Tex!