Bijzonderheden? Ja, hij had een valse start. Vanaf het moment dat ik hem ophaalde lekte hij olie. Bleek een beschadiging in een carterhelft te zijn. Daar waar de startmotor gemonteerd is.
Carterhelften plus nog een paar A4-tjes aan gerelateerde onderdelen zijn onder garantie vervangen in de eerste winter. De monteur had het euvel tot die tijd tijdelijk, maar degelijk opgelost.
Verder is nog noemenswaardig dat de slave-koppelingscilinder er vorige zomer de brui aangaf. Lek. Buiten garantie vervangen. Kosten volgens mij ongeveer 200 euro.
Dat valt toch mee? Buiten die olielekkage dan, eigenlijk had hij zo niet door de kwaliteitscontrole in de fabriek mogen komen.
Of zou nog meespelen dat hij eigenlijk voor de Belgische markt was. Ik wilde perse een rode, maar die was op korte termijn in Nederland niet te leveren. Heeft de dealer voor mij een voor onze zuiderburen bestemd exemplaar weten te ritselen. Prima service natuurlijk, maar met veel nawerk.