Triumph Tiger Explorer en Tiger 1200 Forum

ttc uitschakelen

Offline Joy

• **
  • 4
  • Go Your Own Way
ttc uitschakelen
« Gepost op: 19 mei 2019, 01:40:24 pm »
Goede dag,

Ik ben nieuw hier en heb een vraag..
Het verbaast mij eigenlijk dat ik de eerste ben die dit hier post, dat er niemand anders dit als irritant ervaart.
Ik irriteer mij aan de traction control, als ik teveel gas geef in zn 1 dan houdt ie in, waardoor je hortend en stotend wegrijdt.
Kom je op onverhard is het helemaal vreselijk, precies waar je power wil geven houd ie in en val je bijna om.
Tuurlijk kan je in het menu de ttc uitzetten.. dit werkt ook prima, maar je moet het elke keer na het starten doen, en ik ben zoiemand die dat natuurlijk steeds vergeet, en ik moet niet alleen stoppen, mar ook hem helemaal in zn vrij zetten eer ik het menu in kan... ff voor het stoplicht de setting aanpassen valt dan ook tegen.. als je met een groep rijdt en je moet stil gaan staan, snapt niemend waar je mee bezig bent.. het aanpassen van de setting ervaar ik als irritant en ik zou de ttc het liefst helemaal uitzetten.
Ik hoop dat er iemand is die weet hoe ik dit zou kunnen doen. of kunnen laten doen.

Offline Joris Jansen

• **
  • 83
  • Geslacht: Man
  • Brabant Motors Grave "alles voor Triumph"
Re: ttc uitschakelen
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2019, 06:27:01 pm »
Goede dag,

Ik ben nieuw hier en heb een vraag..
Het verbaast mij eigenlijk dat ik de eerste ben die dit hier post, dat er niemand anders dit als irritant ervaart.
Ik irriteer mij aan de traction control, als ik teveel gas geef in zn 1 dan houdt ie in, waardoor je hortend en stotend wegrijdt.
Kom je op onverhard is het helemaal vreselijk, precies waar je power wil geven houd ie in en val je bijna om.
Tuurlijk kan je in het menu de ttc uitzetten.. dit werkt ook prima, maar je moet het elke keer na het starten doen, en ik ben zoiemand die dat natuurlijk steeds vergeet, en ik moet niet alleen stoppen, mar ook hem helemaal in zn vrij zetten eer ik het menu in kan... ff voor het stoplicht de setting aanpassen valt dan ook tegen.. als je met een groep rijdt en je moet stil gaan staan, snapt niemend waar je mee bezig bent.. het aanpassen van de setting ervaar ik als irritant en ik zou de ttc het liefst helemaal uitzetten.
Ik hoop dat er iemand is die weet hoe ik dit zou kunnen doen. of kunnen laten doen.

je geeft aan: Ik irriteer mij aan de traction control, als ik teveel gas geef in zn 1 dan houdt ie in, waardoor je hortend en stotend wegrijdt.

is dit gewoon op de straat

Offline Joy

• **
  • 4
  • Go Your Own Way
« Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2019, 09:15:10 pm »
jazeker, en gewoon droogwegdek (bij nat wegdek ga ik mn gas in zn 1 niet vol open gooien, al zou het met ttc aan wel kunnen).. bij koude banden heel erg.. en bij warme banden is het wat minder.

Offline Joris Jansen

• **
  • 83
  • Brabant Motors Grave "alles voor Triumph"
« Reactie #3 Gepost op: 21 mei 2019, 09:18:57 pm »
Dat is niet wat origineel bedoeld is, waarschijnlijk zit er ergens iets fout.
Ik zal dat na laten kijken, want dat hoort niet.
Heeft niks te maken of je wel of niet de ttc kan uitschakelen.

Offline mate

• 352
  • Go Your Own Way
« Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2019, 01:53:41 pm »
Als je hard op trekt dan komt het voorwiel los en dit wordt ook gecorrigeerd door de ttc.  Bedoel je dit soms,

En anders zit het echt in jou motor niet goed!