Triumph Tiger Explorer en Tiger 1200 Forum

Machine => Uitlaten => Topic gestart door: Geert41963 op 08 februari 2019, 07:02:23 pm

Titel: Arrow uitlaat
Bericht door: Geert41963 op 08 februari 2019, 07:02:23 pm
https://youtu.be/yqkCkEyz1f8

Zie link dit is ook bij mijn tiger 1200 het probleem kijk uw uitlaat na
Titel: Re: Arrow uitlaat
Bericht door: bruce op 08 februari 2019, 08:03:00 pm
Zo, das niet echt goed. In de gaten houden is dus het devies.
Titel: Re: Arrow uitlaat
Bericht door: mate op 09 februari 2019, 08:41:02 pm
Ook als je geen Arrow hebt een puntje van aandacht!

Bij mijn heb ik het rubber stootblok aan de linkerkant ook al vervangen omdat hij afgescheurd was.
Titel: Re: Arrow uitlaat
Bericht door: Marcos op 10 februari 2019, 05:58:55 pm
op mijn Tex '13 is dat linker stootblokje zeker 1,5cm van de cardan.  Er tegen klappen is niet aan de orde.  Rechter stootblok vangt alles op blijkbaar.
Titel: Re: Arrow uitlaat
Bericht door: mate op 10 februari 2019, 10:57:54 pm
op mijn Tex '13 is dat linker stootblokje zeker 1,5cm van de cardan.  Er tegen klappen is niet aan de orde.  Rechter stootblok vangt alles op blijkbaar.

Op het moment dat je door een kuil rijdt spreek je eerst de zg negatieve vering aan en zal hij er wel tegen aan komen. ( dat rubber stootblokje zit er natuurlijk niet voor niets...(^^) )
Titel: Re: Arrow uitlaat
Bericht door: bruce op 17 maart 2019, 05:07:46 pm
Mijn 2018 XCa heeft het ook. Het inklappen van de middenbok schijnt de aanleiding te zijn. Deze slaat steeds tegen de rubber dop op de uitlaat waardoor deze naar achteren schuift. Dit zorgt er voor dat de dop uiteindelijk naast de aanslagplaat van de standaard schuift. Dit heeft weer tot gevolg dat aan de linkerkant de standaard tegen de cardan aankomt. Hier zit normaal ook een rubber dop op maar ik lees op internet dat die doppen nog al snel afbreken of eruit schieten met als gevolg dat het staal van de standaard tegen de cardan aankomt met alle gevolgen van dien. Iemand op het tiger.com forum laat zelfs een gaatje zien in zijn cardan als gevolg van het constante aanslaan van middenbok.

Mijn probleem wordt overigens prima opgelost door motorcentrum Eibergen en Triumph Nederland. Het service bulletin hierover schrijft dat de uitlaatbeugel die de uitlaat met de collectoren verbind op moment vast gezet dient te worden. Maar een woord van waarschuwing. Het blijkt, wederom op het tiger.com forum dat dit niet altijd werkt.