Triumph Tiger Explorer en Tiger 1200 Forum

Triumph kan aan de bak

Offline TexXL

  • **
  • 52
  • Geslacht: Man
  • Drive safe, have fun
Triumph kan aan de bak
« Gepost op: 28 september 2018, 12:02:33 pm »
Ik heb net de eerste testen gelezen van de BMW 1250GS. Indrukwekkend!
Triumph moet dus flink aan de bak om in het juiste spoor te blijven.
Welke verbeteringen zijn volgens jullie noodzakelijk?
Groetjes,

TexXL
(Mark Stoop)

Offline Snicker

  • ***
  • 135
  • Geslacht: Man
  • Liever een slippertje dan een schuivertje....
Re: Triumph kan aan de bak
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2018, 07:17:33 pm »
Totaal gewicht moet omlaag.
Zwaartepunt ligt nu boven in de motor, moet in mijn optiek ook lager in de motor, daardoor krijg je een eenvoudiger te handelen motorfiets.

Verder is het volgens mij een prima fiets.
Groet'n

Wim aka snicker

Offline medio

  • ***
  • 248
  • Geslacht: Man
  • Go Your Own Way
Re: Triumph kan aan de bak
« Reactie #2 Gepost op: 29 september 2018, 07:49:14 pm »
Ik heb net de eerste testen gelezen van de BMW 1250GS. Indrukwekkend!

...en waar gelezen ?
give buzze

Offline Hank

  • ***
  • 165
  • Geslacht: Man
  • Beetje krom is Haastrecht
Re: Triumph kan aan de bak
« Reactie #3 Gepost op: 01 oktober 2018, 08:24:50 pm »
Ik denk dat Triumph gewoon zijn  eigen weg moet bewandelen.
de tiger is gewoon een goede machine, die het qwa marketing toch niet gaat winnen van de BMW.
heb afgelopen tijd 3 x proef gereden op de GS en die GS is echt niet beter.
hij is anders maar dat maakt hem nog niet beter.
Triumph moet gewoon een mooie 3 cilinder blijven maken met zijn eigen identiteit.

grt Hank
Motorrijders hebben het remmen beter in de vingers dan automobilisten.

Offline TexXL

  • **
  • 52
  • Geslacht: Man
  • Drive safe, have fun
Re: Triumph kan aan de bak
« Reactie #4 Gepost op: 05 oktober 2018, 11:29:32 am »
Ik heb de testen gewoon uit de bladen.
Ik ben het eens met het gewicht: 2x omlaag dus.
Het is inderdaad een fijne motor, maar iets scherper sturen zou wel fijn zijn.
Qua ergonomie: aanpasbare positie van de duo voetsteun is erg wenselijk. Of weet iemand zo'n ding in de aftermarket?
Wat ik ook verwacht is een TFT display geïntegreerd met navigatie. Kwestie van tijd denk ik.
Groetjes,

TexXL
(Mark Stoop)

Offline Marcos

  • **
  • 60
  • Geslacht: Man
  • Tex Graphite 2013
Re: Triumph kan aan de bak
« Reactie #5 Gepost op: 06 oktober 2018, 05:11:52 pm »
Qua ergonomie: aanpasbare positie van de duo voetsteun is erg wenselijk. Of weet iemand zo'n ding in de aftermarket?

Dit is volgens mij een mooie en degelijke verlaging:

https://heroblobs.glopal.com/fr-BE/p-5654518917/passager-peg-extenseurs-pour-triumph-tiger-explorateur-1215-et-tiger-800.html?utm_source=shop.heroblobs.co.uk&utm_medium=pr&utm_campaign=en_GB


Het gewicht omlaag??? hmm hoe moet dit dan nog? Plus ook graag nog een grote benzinetank....
« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2018, 05:15:10 pm door Marcos »

Offline mate

  • ****
  • 319
  • Geslacht: Man
  • Go Your Own Way
Re: Triumph kan aan de bak
« Reactie #6 Gepost op: 07 oktober 2018, 12:18:28 am »
Het enige dingetje is inderdaad het gewicht. Zwaartepunt is inherent aan type motorblok. Zo'n boxer maakt een laag zwaartepunt net wat makkelijker te realiseren.

Maar de BMW is ook nog niet zalig makend. De versnellingsbak is nog steeds geen fijne bak. Afgelopen week op een 2018 Rally gereden, en die schakelde echt niet zo fijn als de TEX. Om nog maar niet te spreken over de quickshifter. Onder de 5000 omw/min is hij erg grof.

Het enige sterke punt van de BMW is het telelever systeem. Hierdoor stuurt dat ding wel zo makkelijk en heeft de rem geen invloed op het geefgedrag ( contact weg blijft optimaal)

Blijft dus over voor de TEX    "GEWICHT"