Triumph Tiger Explorer en Tiger 1200 Forum

keerringen voorvork lekken

Offline patrick1962

• **
  • 16
  • Geslacht: Man
  • Go Your Own Way
keerringen voorvork lekken
« Gepost op: 17 juli 2018, 11:59:03 am »
Hallo Tex rijders

daar de linkervoorvork lichtjes lekte na 20.000 km besloot ik van de gelegenheid gebruik te maken om Hyperpro veren te laten plaatsen.het betreft een Explorer van 2015
daar ik hier gelezen heb dat de originele keerringen niet zo best zijn van kwaliteit zijn er op mijn vraag dichtingen van een ander merk geplaatst.
na een paar honderd km zijn ze allebei beginnen lekken,de dealer maakte er geen probleem van en heeft ze zonder kosten terug vervangen,nu een paar honderd km verder terug hetzelfde lekken.heeft er iemand een idee wat de oorzaak is ?
 alvast bedankt
motorgroeten

Patrick

Offline pietexplorer

• **
  • 83
  • Go Your Own Way
Re: keerringen voorvork lekken
« Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2018, 09:23:59 pm »
Zijn je voorvork poten mooi glad? Zijn er misschien hele kleine lichte roestspikkels aanwezig o.i.d.? Als je keerringen hier over heen gaan kunnen ze beschadigen. Of...bad Luck 😟

Offline patrick1962

• **
  • 16
  • Go Your Own Way
« Reactie #2 Gepost op: 18 juli 2018, 07:20:30 am »
Dag Pietexplorer

de vorkpoten zijn spiegelglad,het is wel eigenaardig dat eerst enkel de linkervoorpoot lekte en na het plaatsen van de Hyperpro veren beide vorkpoten lekken en dit 2 x maal na elkaar. van zodra ik enkele km gereden heb beginnen de dichtingen al te "zweten" het wordt nooit zo er dat de olie eruit loopt maar de vorkpoten worden heel vettig en er  staan soms enkele druppels olie op de velg. grts Patrick

Offline Hank

• 165
  • Beetje krom is Haastrecht
« Reactie #3 Gepost op: 18 juli 2018, 08:12:46 am »
Zo van een afstand zou ik zeggen dat de keerringen niet goed gemonteerd zijn,
er van uitgaande dat er absoluut geen beschadigen aan de poot zelf zijn.
bij welke vestiging van HyperPro zijn de werkzaamheden uitgevoerd?

grt, Hank
Motorrijders hebben het remmen beter in de vingers dan automobilisten.