Triumph Tiger Explorer en Tiger 1200 Forum

Hoe zo soepel mogelijk de CC uit te zetten en snelheid constant te houden?

Offline Bascy

• **
  • 7
  • Geslacht: Man
  • Go Your Own Way
Hallo,

Ik begin al aardig te wennen aan het gebruik van de cruise control. In het begin vond ik het ook lastig om de Set knop in te drukken zonder per ongeluk meer gas te geven, maar dat heb ik nu aardig onder controle :-)

Volgende uitdaging is het uitzetten van de CC zonder dat ie meteen in zijn ankers gaat omdat het gas dicht staat, maar de huidige snelheid behoudt ...
- Remmen aantikken wil ik eigenlijk niet omdat dan je remlicht oplicht terwijl je niet echt remt
- Gas helemaal terug draaien geeft meteen teveel vertraging
- Het lukt me enigzins door eerst het gas open te draaien en dan de koppeling in te trekken en langzaam weer los te laten. Is wel een gevoelig klusje .. teveel gas en de motor slaat op hol als je de koppeling intrekt, te weinig en hij remt teveel af.

Hoe doen jullie dit?

Offline Johan

• 214
  • Go Your Own Way
Re: Hoe zo soepel mogelijk de CC uit te zetten en snelheid constant te houden?
« Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2018, 10:29:49 am »
In de meeste gevallen doe ik het toch door het gas kort dicht te draaien. Daarna gelijk weer oppakken op het gewenste punt. Dus gas dicht, gas open.

Offline Tiger T.O.

• 255
  • If it ain't broke, don't fix it !
« Reactie #2 Gepost op: 11 mei 2018, 12:59:39 pm »
Helemaal eens met bovenstaande methode, vergt enige oefening maar went erg snel :-)
De cursus omgaan met teleurstellingen kan helaas wederom niet doorgaan.   H.Finkers

Offline Bascy

• **
  • 7
  • Go Your Own Way
« Reactie #3 Gepost op: 11 mei 2018, 05:55:25 pm »
Helemaal eens met bovenstaande methode, vergt enige oefening maar went erg snel :-)

Welke methode bedoel je dan?

Offline Tiger T.O.

• 255
  • If it ain't broke, don't fix it !
« Reactie #4 Gepost op: 12 mei 2018, 03:15:24 pm »
Gas heel snel dicht en gelijk weer terug op oorspronkelijke positie, na een paar keer oefenen voel je zelfs geen hikje meer.
De cursus omgaan met teleurstellingen kan helaas wederom niet doorgaan.   H.Finkers

Offline Bascy

• **
  • 7
  • Go Your Own Way
« Reactie #5 Gepost op: 12 mei 2018, 05:24:03 pm »
Gas heel snel dicht en gelijk weer terug op oorspronkelijke positie, na een paar keer oefenen voel je zelfs geen hikje meer.

Top tip!
Net een aantal keren geprobeerd en met het juiste gevoel merk je er amper iets van.

bedankt

Offline mate

• 307
  • Go Your Own Way
« Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2018, 09:48:47 pm »

+1

;-))