Triumph Tiger Explorer en Tiger 1200 Forum

Navigatiesteun voor Tiger 1200 (vanaf bouwjaar 2018)

Offline Johan

• 215
  • Geslacht: Man
  • Go Your Own Way
Navigatiesteun voor Tiger 1200 (vanaf bouwjaar 2018)
« Gepost op: 02 januari 2018, 03:29:18 pm »
Ik heb gewoon uit nieuwsgierigheid eens een Tiger 1200 geconfigureerd op internet.

Zie ik dat Triumph volgens mij een navigatiesteun aanbiedt die links op het stuur wordt bevestigd. Blijkbaar heeft het nieuwe TFT-dashboard geen mogelijkheden voor een navigatiemontage daar direct boven, zoals bij de twee voorgaande modellen wel het geval was.

Kan iemand mijn vermoeden bevestigen (of ontkrachten)?

Offline medio

• 248
  • Go Your Own Way
Re: Navigatiesteun voor Tiger 1200 (vanaf bouwjaar 2018)
« Reactie #1 Gepost op: 02 januari 2018, 06:29:54 pm »
Eens gekeken maar zie niet direct waar en hoe hij bevestigd zou worden.
<<Hoogwaardige, CNC-bewerkte, speciaal ontworpen GPS-montageset voor gebruik met Garmin Zumo 660-navigatiesystemen. Aanvullende informatie: - Inclusief beschermende montagesteun - Robuuste aluminium uitvoering - Geanodiseerde zwarte afwerking.>>
<<GPS-MONTAGESET
ONDERDEELNUMMER: A9828035  85,00 € <<
http://www.triumphmotorcycles.be/configurator/bike/d6461377-77d5-48c3-b377-c48a7a9c014b
give buzze

Offline Johan

• 215
  • Go Your Own Way
« Reactie #2 Gepost op: 02 januari 2018, 10:20:51 pm »
De montage aan het stuur leid ik af van de afbeelding. Hij lijkt als twee druppels water op de montagesteun die op de eerste Tiger 800 van mijn vrouw zat. Maar wellicht trek ik een verkeerde conclusie. Laten we dat maar hopen, dat was niet een handige plek voor de navigatie.

Offline Joris Jansen

• **
  • 80
  • Brabant Motors Grave "alles voor Triumph"
« Reactie #3 Gepost op: 03 januari 2018, 09:21:28 am »
de foto is de navi-steun die de eerste serie Tiger 800, had alleen het artikel nummer is van het latere model Tiger 800
deze; https://www.triumphworld.de/product_info.php?products_id=197144&language=en

maar hij wordt op de stuur gemonteerd en past niet tezamen met een tanktas
niet echt over nagedacht zou ik denken

Offline medio

• 248
  • Go Your Own Way
« Reactie #4 Gepost op: 15 januari 2018, 07:41:47 pm »
Met het nieuwe elektrisch scherm loopt er geen beugel rond boven het dashboard en zo te zien niet direct mogelijkheid om daar een gps te bevestigen.
give buzze

Offline Peter

• **
  • 43
  • to boldly go...
« Reactie #5 Gepost op: 06 maart 2018, 02:53:50 pm »
Op de motorbeurs stond er een Tiger 1200 2018 model op de stand van Horizon Motorreizen.
En daar zat een GPS-beugel op. En nog wel op een plek waar de GPS volgens mij het beste tot zijn recht komt. 
Volgens de standhouder komt de beugel van Blom in Leusden. 

Offline Johan

• 215
  • Go Your Own Way
« Reactie #6 Gepost op: 06 maart 2018, 03:35:19 pm »
Dat is inderdaad de juiste plek. Ik kan deze steun noch bij Triumph noch bij Blom vinden. Het zal nog wel een prille ontwikkeling zijn.

Als ik de foto's zo bekijk lijkt het of de steun met 2 boutjes aan de (plastic?) beschermkap van het TFT-scherm bevestigd is. De praktijk zal moeten uitwijzen of dat stevig genoeg en voldoende trillingsvrij is. Zo op het eerste gezicht lijkt het niet erg solide, maar ik moet het met de foto's doen. Wellicht valt het mee. Dan is het weer bijzonder dat Triumph daar niet op geanticipeerd heeft net als bij het vorige model.

Offline Joris Jansen

• **
  • 80
  • Brabant Motors Grave "alles voor Triumph"
« Reactie #7 Gepost op: 07 maart 2018, 04:53:45 pm »
Dat is inderdaad de juiste plek. Ik kan deze steun noch bij Triumph noch bij Blom vinden. Het zal nog wel een prille ontwikkeling zijn.

Als ik de foto's zo bekijk lijkt het of de steun met 2 boutjes aan de (plastic?) beschermkap van het TFT-scherm bevestigd is. De praktijk zal moeten uitwijzen of dat stevig genoeg en voldoende trillingsvrij is. Zo op het eerste gezicht lijkt het niet erg solide, maar ik moet het met de foto's doen. Wellicht valt het mee. Dan is het weer bijzonder dat Triumph daar niet op geanticipeerd heeft net als bij het vorige model.

Ik ben ook benieuwd of die kap stevig genoeg is, ik verwacht dat die met trillen zal scheuren.
Er zal zeker een betere stevige oplossing te maken zijn, dan dit.
Maar of dat prijstechnisch nog allemaal verantwoord is....

Offline Hank

• 165
  • Beetje krom is Haastrecht
« Reactie #8 Gepost op: 05 juli 2018, 06:23:43 am »
Hallo,
betreffende de gps steun eens een mailtje gestuurd naar de importeur.
kreeg nog de zelfde dag antwoord:

We hebben onze zorg omtrent het ontbreken van een soortgelijke oplossing als op het vorige model ook aan het hoofdkantoor geuit. De huidige steun is een stap terug.

Het ontwerp van het nieuwe TFT-scherm laat geen ruimte voor de oplossing zoals op het LCD-scherm en het TFT-scherm wordt ook op meerdere modellen gebruikt (Tiger 1200, Tiger 800, Speed Triple, Street Triple), dit heeft waarschijnlijk de kostenafweging gemaakt.

Op dit moment kunnen we alleen zeggen dat we het gemeld hebben aan de ontwerpafdeling en men zal dit ongetwijfeld ter harte nemen in een willekeurige vorm maar het zal tijden nemen. We verwachten niet dat er op korte termijn een aangepaste GPS-steun beschikbaar zal zijn, mede gezien het feit dat deze ontworpen, getest en gehomologeerd dient te worden.

We vertrouwen erop u voor het moment voldoende te hebben geïnformeerd.

einde citaat.

dus het gaat nog wel even duren.

groet Hank
Motorrijders hebben het remmen beter in de vingers dan automobilisten.