Triumph Tiger Explorer en Tiger 1200 Forum

col du parpaillon (ervaringen?)

Offline grothenn

• **
  • 11
  • Geslacht: Man
  • Go Your Fred Way
col du parpaillon (ervaringen?)
« Gepost op: 09 augustus 2016, 10:32:54 pm »
Iemand onlangs nog "col du parpaillon" gereden met zijn TEX?
Ben benieuwd naar de ervaringen en eventueel tips voor de omgeving.

Staat op mijn "to do" lijstje en 3 september vertrek ik die richting op voor tripje van max 6 dagen.

Cursusje all road gevolgd en een all road rit gereden (en nu de smaak te pakken).
Mijn TEX inmiddels uitgerust met Metzlers Karoo3, de uitlaat vervangen voor een LeoVince en een korte koppelings-remhendel (helaas nodig na de eerste off road rit!).
Is wel een zware motor om 3x op een middag op te rapen :)

Groeten,
Fred
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2016, 10:37:45 pm door grothenn »
gr,
Fred

Offline R3dw0lF

• **
  • 35
  • Go Your Own Way
Re: col du parpaillon (ervaringen?)
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2016, 10:34:03 am »
Nog niet gedaan maar ziet er wel leuk uit, moet ik ook op mijn to do lijstje zetten (en ben ook nog van plan om allroad lessen te volgen voor als het er ooit van komt :p)

laat zeker weten hoe het was!

Offline Wannesss

• 188
  • Ride Your Own Ride
« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2016, 01:47:37 pm »
Ervaring heb ik nog niet met de Parpaillon ... Heb hem wel vaak zien passeren op Youtube ;-). Vooral het tunneltje schijnt tricky te zijn.

Als "opwarmer" kan je misschien de Col de la Moutière nemen, de derde aanrijroute van de Col de la Bonette.
Een leuk klein rondje: vertrek in Jausiers, rij naar de Cime de la Bonette, daal af naar 't zuidoosten richting Isola, draai linksaf richting Saint-Dalmas-le-Selvage (M63) en ga noordwest naar de Col de la Moutière en terug naar Jausiers. En als afwisseling op de heen- en terugweg vanuit Jausiers, kan je misschien hier afslagen: https://goo.gl/maps/peiPtPLu5DU2 ... Echter, die laatste heb ik nog niet gedaan :p.

Offline grothenn

• **
  • 11
  • Go Your Fred Way
« Reactie #3 Gepost op: 10 augustus 2016, 11:07:27 pm »
Nog niet gedaan maar ziet er wel leuk uit, moet ik ook op mijn to do lijstje zetten (en ben ook nog van plan om allroad lessen te volgen voor als het er ooit van komt :p)

laat zeker weten hoe het was!

Ik zal het zeker laten weten :)
gr,
Fred

Offline grothenn

• **
  • 11
  • Go Your Fred Way
« Reactie #4 Gepost op: 10 augustus 2016, 11:09:26 pm »
Ervaring heb ik nog niet met de Parpaillon ... Heb hem wel vaak zien passeren op Youtube ;-). Vooral het tunneltje schijnt tricky te zijn.

Als "opwarmer" kan je misschien de Col de la Moutière nemen, de derde aanrijroute van de Col de la Bonette.
Een leuk klein rondje: vertrek in Jausiers, rij naar de Cime de la Bonette, daal af naar 't zuidoosten richting Isola, draai linksaf richting Saint-Dalmas-le-Selvage (M63) en ga noordwest naar de Col de la Moutière en terug naar Jausiers. En als afwisseling op de heen- en terugweg vanuit Jausiers, kan je misschien hier afslagen: https://goo.gl/maps/peiPtPLu5DU2 ... Echter, die laatste heb ik nog niet gedaan :p.

Bedankt voor de tip en neem ik mee in de planning voorpret :)
gr,
Fred

Offline grothenn

• **
  • 11
  • Go Your Fred Way
« Reactie #5 Gepost op: 23 augustus 2017, 09:22:36 pm »
Eindelijk is het er van gekomen. De Col du Parpaillon is gereden. De omstandigheden waren ideaal en goed te doen (op wegbanden).

8) 
gr,
Fred

Offline Peter

• **
  • 43
  • to boldly go...
« Reactie #6 Gepost op: 29 oktober 2017, 05:21:32 pm »
Kan me er helemaal bij aansluiten Fred.
Was een prachtige ervaring om in september de col de P. te rijden. Zelf heb ik niet zo heel veel ervaring met niet geasfalteerde passen maar deze Col is zelfs met gewone wegbanden goed te doen, zolang je maar wat gas blijft geven.
De tunnel is wat tricky, donker en nat. Op een gegeven moment kun je de plassen water niet meer omzeilen en dan blijken de gaten niet zo heel diep te zijn.
Onderweg af en toe stoppen om de vergezichten te bewonderen. Doe geen moeite om je motor aan de kant te zetten want de kans dat je hier een tegenligger tegen komt is vrij klein.
De Col staat met ster genoteerd in de Zumo, dus als ik weer eens in de buurt ben......

gr Peter

Offline grothenn

• **
  • 11
  • Go Your Fred Way
« Reactie #7 Gepost op: 25 januari 2018, 12:37:51 am »
Smaakt idd naar meer... Op zoek naar meer All-road colls voor 2018.
gr,
Fred