Triumph Tiger Explorer en Tiger 1200 Forum

Pirelli Scorpion Traill II

Offline Gianni

• **
  • 66
  • Geslacht: Man
  • Go Your Own Way
Re: Pirelli Scorpion Traill II
« Reactie #15 Gepost op: 31 januari 2018, 03:28:02 pm »
was in begin heel tevreden over deze band echte na pakweg 7000km heel erg cuppen zijkanten veel slijtage en ook beetje vierkant
Met als gevolg je draait niet soepel een bocht in en eens schuin dribbelt hij naar buiten
Volgende wordt weer bridgestone

Offline Railroadexplorer

• **
  • 60
  • Hold On Tight To Your Dream
« Reactie #16 Gepost op: 08 maart 2018, 09:17:52 am »
De voorband cupt bij mij ook iets maar ik heb er geen last van met rijden. Lees ook dat de iemand last heeft van jimmi van het voorwiel. Heb dat vroeger een keer gehad bij een andere motor maar dat lag aan een verkeerde montage van de band. Er is op de band een rondje met een soort verf gedrukt op de wang van de band en daar moet men met monteren rekening mee houden. Heeft dacht ik wat te maken met het zwaarste punt in de band. Dat was bij mij toen niet gebeurt vandaar de jimmi in het voorwiel. Ik rij de Scorpion Trail II nu al van juni 2016 en heb al verschillende setjes versleten maar dit is voor mij een topband gezien het rijden en slijtage. Maar dat kan voor iedereen anders zijn. Zolang deze leverbaar is blijf ik hen rijden.

Offline mate

• 319
  • Go Your Own Way
« Reactie #17 Gepost op: 11 maart 2018, 02:14:25 pm »
was in begin heel tevreden over deze band echte na pakweg 7000km heel erg cuppen zijkanten veel slijtage en ook beetje vierkant
Met als gevolg je draait niet soepel een bocht in en eens schuin dribbelt hij naar buiten
Volgende wordt weer bridgestone

Als ik dit lees dan moet jij toch wel beschikken over bovengemiddelde skills ...

Om die reden zou het mij dan ook verbazen dat je met Bridgestone beter uit bent. Ik prijs mij gelukkig dat ik regelmatig met andere banden mag rijden en alleen onder droge omstandigheden kan de Metzeler de Pirelli evenaren. Bij natte omstandigheden is de Pirelli echt de betere band. De Metzeler wil dan op bv lasnaden vervelend wegglijden.

Offline MvdG

• **
  • 1
  • Go Your Own Way
« Reactie #18 Gepost op: 11 oktober 2018, 04:51:14 pm »
Dit allemaal gelezen hebbende, heb ik in september gekozen voor Pirelli Scorpion Trail 2, voor en achter. Origineel lagen er Mezelers onder de Explorer, waar ik zeer prettig rui 12K mee gestuurd heb. De Dunlop Trailsmart deden daarna ook ruim 13K (en er zat zelfs nog wat meer op), maar ik wilde wat anders, want de Dunlops waren toch wel een andere beleving.
De Pirelli banden kan ik nog niet over zeggen qua lange termijn. De eerste 1K: wowww!!! dit stuurt beregoed! Ik kende m'n eigen motor bijna niet meer terug.
In een later stadium hoop ik een aanvulling te geven op dit bericht.
Groeten van een TEXelaar