Triumph Tiger Explorer en Tiger 1200 Forum

Wie had dat gedacht....

Offline bwreijmerink

• **
  • 4
  • Geslacht: Man
    • Motortrainingen
Wie had dat gedacht....
« Gepost op: 30 november 2018, 06:11:55 pm »
Goedenavond...
Morgen is het zover... dan mag ik mijn Tiger Explorer XC ophalen... Een week wachten is dan best lang...

Met de Tiger mag ik weer een prachtige motor aan het lijstje toevoegen...eentje waarvan elke GS rijder naar zal kijken en denken: "hmmm...dat kon dus ook..."

Het lijstje is bijzonder, mag ik wel zeggen: 
Honda CX500, Goldwing GL1200 Aspencade, Yamaha FJ1200, Yamaha FJR1300, Suzuki Vstrom DL1000, BMW R1200RT, Aprilia ETV1000 Caponord en nu de Tex...

Wie ben ik dan? Mijn naam is Bert, geboren in Breukelen, nu in Harderwijk. Ik rij al ruim 30 jaar motor (met dat in het achterhoofd valt het lijstje wel weer mee). Mijn motorrij talenten probeer ik een beetje terug te geven aan de maatschappij door komend jaar alweer voor de 11e keer mij in te zetten als vrijwillig motard, maar ook door al deze motards te trainen in de bijzondere vaardigheden die dit evenement voor een motorrijder met zich mee brengt.

Dit trainen gaat nog iets verder door 4x per jaar een prachtige berg- en bochtentraining te geven. Ik doe dit samen met mijn beste maat, waarbij wij geen winstoogmerk hebben, maar vooral jou als motorrijder vlotter, verantwoord en veiliger door het verkeer te laten sturen en dan vooral niet op de manier waarop ieder trainingsbureau dit doet. Wij worden gedreven door veel Passie. (neem eens een kijkje op motortrainingen.com)

In het dagelijks leven werk ik in de IT als commerciant. En als er nog wat tijd over is zit ik graag achter mijn drumstel.

Goed... kort verhaal nog langer... ik zie uit naar de wereld die Triumph heet... ik hoop hier en op mijn nieuwe motor veel plezier te beleven!

Offline HansH

• **
  • 18
  • Go Your Own Way
Re: Wie had dat gedacht....
« Reactie #1 Gepost op: 30 november 2018, 07:01:55 pm »
Gefeliciteerd Bert!

Hopelijk veel veilige km's incl grijns op je gezicht!  ;D

Grappig trouwens die Capo in je lijst. Heb ik namelijk ook gehad.......

Offline bwreijmerink

• **
  • 4
    • Motortrainingen
« Reactie #2 Gepost op: 30 november 2018, 11:18:13 pm »

Grappig trouwens die Capo in je lijst. Heb ik namelijk ook gehad.......

De Caponord is een zeer ondergewaardeerde machine... prachtige stuurfiets. Minpuntje voor mijn rijstijl is de originele vering. Ik had een 2005 model (met ABS)

Offline rolie

• **
  • 54
  • Go Your Own Way
« Reactie #3 Gepost op: 01 december 2018, 08:09:42 pm »
Aangeschaft bij Blom zie ik :-), veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Offline mate

• 331
  • Go Your Own Way
« Reactie #4 Gepost op: 31 december 2018, 07:17:17 pm »
Welkom op het forum en in de wondere wereld van Triumph. Zeker voor je motorreisjes zal de TEX je niet teleur stellen.

Ik rij zakelijk ook op de KTM 1290 adventure en de BMW GS, maar geniet iedere keer weer als ik op mijn eigen TEX mag stappen.

Offline bwreijmerink

• **
  • 4
    • Motortrainingen
« Reactie #5 Gepost op: 03 januari 2019, 02:20:21 pm »
Welkom op het forum en in de wondere wereld van Triumph. Zeker voor je motorreisjes zal de TEX je niet teleur stellen.

Ik rij zakelijk ook op de KTM 1290 adventure en de BMW GS, maar geniet iedere keer weer als ik op mijn eigen TEX mag stappen.
Hoi Guido,
Ken beide (BMW en KTM) natuurlijk goed. KTM heb ik ook overwogen, maar is niet mijn motor (bediening vond ik niet fijn (knopjes e.d.) en 160 PK is gewoon onnodig veel, maakte m erg onrustig. Leuk dat je ook trainingen geeft, volgens mij wat intensiever dan ik dat doe. Ik overweeg nog altijd een keer iets off roads te doen.. wie weet!

Offline mate

• 331
  • Go Your Own Way
« Reactie #6 Gepost op: 03 januari 2019, 05:34:42 pm »

Hoi Guido,
Ken beide (BMW en KTM) natuurlijk goed. KTM heb ik ook overwogen, maar is niet mijn motor (bediening vond ik niet fijn (knopjes e.d.) en 160 PK is gewoon onnodig veel, maakte m erg onrustig. Leuk dat je ook trainingen geeft, volgens mij wat intensiever dan ik dat doe. Ik overweeg nog altijd een keer iets off roads te doen.. wie weet!

Knopjes en vermogen wennen snel hoor (^^)

Offline TexXL

• **
  • 61
  • Drive safe, have fun
« Reactie #7 Gepost op: 12 februari 2019, 09:11:42 pm »
Hoi Bert,

Welkom op het forum en in de wereld van Triumph.
Leuke site hebben jullie van motortrainingen.com. Uitstekend concept. Jullie zien er enthousiast uit (en met mooie zichtbare kleding).
Leuk dat je uit Breukelen komt. Daar komt veel moois vandaan (mijn vrouw is de parel van Breukelen...).
Ik hoop eens mee te kunnen op training.

Groet, Mark
Groetjes,

TexXL
(Mark Stoop)